Informace k dovolené

Informace k dovolené


Informace k dopravě

POBYT
Délka zájezdu v katalogu je vyjádřena počtem dní a nocí. Upozorňujeme na skutečnost, že počet nocí je vždy o 1 noc nižší než počet dní 8 dní/7 nocí apod. První a poslední den zájezdů je určen k přepravě, nikoliv k vlastní dovolené. Do celkového počtu dní autobusových zájezdů (10 dní) jsou taktéž zahrnuty i dny určené pro cestu, délka samotného pobytu bývá zpravidla 8 dní/7 nocí. Základní pobytovou jednotkou u zájezdů je týden (sobota-sobota), není-li uvedeno jinak. V označení „Cena zahrnuje“ je uveden počet služeb a jejich čerpání musí být provedeno v po sobě následujících dnech. V případě, že nemůžete zůstat na pobytu plný počet dní, nevzniká Vám nárok na vrácení poměrné částky za pobyt.
Přestože při nákupu ubytovacích kapacit vybíráme pro naše klienty v dané cenové třídě to nejlepší a v katalogu je pravdivosti a přesnosti popisů ubytovacích kapacit věnována obzvláštní péče, nemůžeme přesto ovlivnit některé skutečnosti:
- dovolená je pro mnohé turisty spojena s bohatým nočním životem. Proto jsou některá turistická střediska přesycena zábavními podniky – bary, vinárnami, diskotékami a nočními kluby, jejichž provoz je obvykle hlučný. Rovněž animace v hotelech, penzionech či kempech mohou být hlučné a CK je nemůže ovlivnit. Nejlépe je se přizpůsobit místním tradicím, odpočinout si v období siesty a vychutnat si hezké a teplé večery při posezení v tavernách a barech. Větší klid přináší cestování před nebo po sezóně, kdy většina podniků není v provozu. Cestovní ruch se stále rozvíjí, což má za následek také stavební činnost, kterou naše cestovní kancelář nemůže ovlivnit ani jí zabránit. Může se tak stát, že se po udělení stavebního povolení místními úřady začne stavět ze dne na den nebo je stavební činnost po delší přestávce obnovena – bez ohledu na to, zda je právě turistická sezóna a stavební činnost obtěžuje okolí. V těchto případech nelze mít vždy aktuální informace o stavební činnosti při objednávání Vašeho zájezdu. V blízkosti některých ubytovacích kapacit může být železniční trať, silnice nebo dálnice a rovněž se zde může vyskytovat hluk způsobený leteckou dopravou.
- v přímořských letoviscích, kde je vlhký vzduch a plno zeleně, se může vyskytovat také nepříjemný létající i lezoucí hmyz, hlodavci atd. a to i přes intenzívní snahy ubytovatelů a místních úřadů. Počítejte s tím, že bohužel i toto patří k exotice jižních zemí. Na Vaši cestu je lépe se vybavit ochrannými prostředky, např. repelenty, pro klidný spánek také elektrickými strojky s výměnnými tabletami proti hmyzu. Větší výskyt hmyzu se může objevit především při ubytování v kempech.
- u některých ubytovacích kapacit, především na ostrovech, může být voda tekoucí z vodovodů slaná. Výjimečně může docházet i k problémům se zásobováním vodou, zejména teplou. Obyvatelé většiny jižních zemí nepoužívají vodu z vodovodu k pití a vaření. K těmto účelům Vám doporučujeme zakoupit vodu v okolních obchodech nebo v ubytovací kapacitě. V hotelech nebo v penzionech se solárním ohřevem vody teče někdy vlažná nebo studená voda. Občas také může dojít ke kratším výpadkům elektrické energie a tím i klimatizace.
- ubytovací zvyklosti v některých zemích, např. Itálie či Chorvatsko apod., se mohou lišit od běžného standardu. Pro tyto země jsou typické poměrně malé rozměry pokojů a úsporné řešení lůžek formou paland.
- v ubytovacích kapacitách, u kterých je to uvedeno přímo v popisu, je k dispozici klimatizace. Mnohdy je klimatizace ovládána centrálně, tedy její provoz záleží zcela na rozhodnutí majitelů, často je klimatizace v provozu pouze několik hodin denně.
Naše cestovní kancelář nenese odpovědnost za případné a výše uvedené skutečnosti, a v případě stížnosti nemůže poskytovat slevy a kompenzace.
Příplatky, které jsou v ceníku uvedeny v EUR, jsou hrazeny v místě ubytování.
Fotografie pokojů, apartmánů a ubytovacích jednotek v katalogu jsou ilustrační a nemusí vždy korespondovat s ubytovací jednotkou, ve které bude klient při příjezdu do ubytovací kapacity ubytován. Ubytování je zajišťováno vybranými smluvními partnery ADRIALAND v daném místě. Přidělování ubytovací jednotky hostům je výhradně záležitostí ubytovatele, jednotlivé ubytovací jednotky se mohou lišit jak velikostí, polohou, tak vybavením.
Služba plážový servis zahrnuje 1 slunečník a 2 lehátka (popř. křesílka), není-li u nabídky uvedeno jinak.
Kategorizace ubytovacích kapacit cestovní kanceláře ADRIALAND nemusí být totožná s oficiální kategorizací v místě zájezdu.
Každá ubytovací kapacita má svůj řád, který jsou klienti povinni dodržovat. Nerespektování a opakované hrubé porušování tohoto řádu může být důvodem k vyhoštění z ubytovacího zařízení bez náhrady.

UBYTOVÁNÍ V HOTELECH
Ubytování je zajištěno ve 2, 3 a 4 lůžkových pokojích, většina pokojů má balkon a vlastní sociální zařízení. Informace k dalším službám Vámi vybraného hotelu a ubytovací kapacitě viz konkrétní nabídky. Podle mezinárodních předpisů a zvyklostí musí hosté opustit pokoje v den odjezdu do 12 hodin, v některých případech již do 8 hodin. Možnost nastěhování v den příjezdu je nejdříve po 14. hodině, často i kolem 16. hodiny a později. Časný příjezd či pozdní odjezd není důvodem k delšímu užívání pokoje. Za časové posuny počátku a konce čerpání služeb v rámci jednoho dne a za služby nečerpané z důvodu zpoždění dopravy nemůže ADRIALAND poskytovat záruky a žádnou náhradu. V některých hotelech je za třílůžkový pokoj považován dvoulůžkový pokoj s přistýlkou. Přistýlkou může být rozkládací gauč, pohovka, palanda nebo lehátko a nemusí být pevnou součástí vybavení pokoje. Přidáním přistýlky je nutné počítat s omezením volného prostoru. Jednolůžkové pokoje nejsou zcela identické s dvoulůžkovými pokoji, jsou často menší a bez balkonu.

UBYTOVÁNÍ V PENZIONECH
Ubytování v penzionech je zajištěno v pokojích bez možnosti vaření. Penziony nabízejí stravovací služby většinou v prostorách daného ubytovacího zařízení, není-li u nabídky uvedeno jinak. Ubytování je zajišťováno vybranými smluvními partnery ADRIALAND v daném místě. Všechny nabízené penziony jsou kategorizovány a odpovídají evropskému standardu. Kategorizace penzionů cestovní kanceláře ADRIALAND nemusí být totožná s oficiální kategorizací penzionů v místě zájezdu. Fotografie pokojů, apartmánů a ubytovacích jednotek v katalogu jsou ilustrační a nemusí vždy korespondovat s ubytovací jednotkou, ve které bude klient při příjezdu do ubytovací kapacity ubytován.
Ubytování v penzionech je zajištěno ve 2, 3 a 4 lůžkových pokojích. Část pokojů má sociální zařízení vlastní, část pokojů má sociální zařízení společné na chodbě. Některé pokoje mají balkon. Ubytování může být zajištěno i ve více penzionech (vždy je hlavní penzion, kde je zajištěno stravování, a penziony okolní, vzdálené do 200 m, není-li u nabídky uvedeno jinak). Informace k dalším službám Vámi vybraného penzionu a ubytovací kapacitě viz konkrétní nabídky.
Upozornění:
Neposkytujeme – ručníky, hygienické potřeby, čisticí prostředky. Po dobu pobytu si klienti uklízejí sami.

UBYTOVÁNÍ V APARTMÁNECH A STUDIÍCH
Ubytování je zajišťováno vybranými smluvními partnery ADRIALAND v daném místě. Všechny apartmány jsou funkčně zařízeny, mají vybavený kuchyňský kout (lednička, sporák, nádobí pro vaření), soc. zařízení. Všechny apartmány jsou kategorizovány a odpovídají evropskému standardu.
MONO pro 2 osoby – apartmán typu studio, 1 místnost se dvěma lůžky nebo rozkládacím gaučem pro 2 osoby s možností přistýlek (může být palanda), kuchyňským koutem, sociálním zařízením a balkonem nebo terasou (není-li u nabídky uvedeno jinak).
BILO pro 2-4 osoby – 1 ložnice s manželským lůžkem nebo 2 lůžky, příp. palandou, obývací místnost s rozkládacím dvoulůžkem s možností přistýlky (může být i palanda), kuchyňským koutem, sociálním zařízením a balkonem nebo terasou (není-li u nabídky uvedeno jinak).
TRILO pro 4-6 osob – 1 ložnice s manželským lůžkem nebo se 2 lůžky, 1 ložnice se 2 lůžky, příp. palandou, obývací místnost s rozkládacím dvoulůžkem s možností přistýlky (může být i palanda) a kuchyňským koutem, sociálním zařízením a balkonem nebo terasou (není-li u nabídky uvedeno jinak).
QUADRI pro 6-8 osob – 1 ložnice s manželským lůžkem nebo se 2 lůžky, 2 dvoulůžkové ložnice (může být palanda), obývací místnost s rozkládacím dvoulůžkem s možností přistýlky a kuchyňským koutem, sociálním zařízením a balkonem nebo terasou (není-li u nabídky uvedeno jinak).
PENTA pro 8-10 osob – 2 ložnice s manželským lůžkem nebo se 2 lůžky, 2 dvoulůžkové ložnice (může být palanda), obývací místnost s rozkládacím dvoulůžkem s možností přistýlky a kuchyňským koutem, sociálním zařízením a balkonem nebo terasou (není-li u nabídky uvedeno jinak).
Upozornění:
Neposkytujeme – hygienické potřeby a čisticí prostředky. Zpravidla neposkytujeme ložní prádlo, není-li u nabídky uvedeno jinak. Po dobu pobytu si klienti uklízejí sami, vč. závěrečného úklidu (zahrnuje úklid kuchyňského koutu), není-li u nabídky uvedeno jinak. Po příjezdu může být vybírána vratná kauce (viz pokyny na cestu), která je v případě předání nepoškozeného a uklizeného apartmánu při odjezdu vrácena.

UBYTOVÁNÍ V KEMPECH
Všechny kempy, kde ADRIALAND zajišťuje ubytování v zařízených stanech, karavanech, bungalovech, srubech, vilkách či mobilhomech, odpovídají mezinárodnímu standardu. Ve většině kempů jsou místní recepce, restaurace, obchody s potravinami a dostatečné množství umýváren s WC a sprchami s tekoucí teplou a studenou pitnou vodou. V plné sezóně jsou střediska hodně zaplněná, čemuž odpovídá i ruch v kempech a na plážích. V některých kempech mohou ve špičkách, kdy se většina rekreantů chodí sprchovat, vznikat problémy s teplou vodou.
Většina stanů, karavanů, bungalovů, srubů, vilek a mobilhomů je umístěna ve stínu nebo polostínu lesního porostu (není-li v popisu místa uvedeno jinak). Všechny stany, karavany, bungalovy, sruby, vilky a mobilhomy jsou v dané lokalitě stejné nebo velmi podobné úrovně, jejich přidělení je dílem náhody, i když se v rámci možností snažíme respektovat Vaše požadavky (ubytování skupin dohromady apod.). Požadavek na přesné umístění stanu, karavanu, bungalovu, srubu, vilky či mobilhomu není možné vždy zajistit a ani delegát v místě pobytu, který provádí ubytování, nemůže uvedenou skutečnost ovlivnit. Každý kemp má svůj řád, který jsou klienti povinni dodržovat, stejně jako vnitřní řád ADRIALAND, určený pro pobyt ve stanech, karavanech, bungalovech, srubech, vilkách a mobilhomech. Nerespektování a opakované hrubé porušování řádu kempu (rušení nočního klidu, nerespektování odpolední „siesty“ apod.) může být důvodem k vyhoštění z ubytovacího zařízení bez náhrady.
Cena za pobyt je vždy závislá na počtu platících osob ubytovaných ve stanu, karavanu, bungalovu, srubu, vilce či mobilhomu. Upozornění:
Neposkytujeme - hygienické potřeby a čistící prostředky. Zpravidla nespokytujeme ložní prádlo, není-li u nabídky uvedeno jinak. Po dobu pobytu si klienti uklízejí sami, vč. závěrečného úklidu (zahnuje úklid kuchyňského koutu), není-li u nabídky uvedeno jinak. Závěrečný úklid základní (povinný příplatek u vybraných mobilhomů a karavanů) - nezahrnuje: úklid kuchyně, vynesení odpadků, odmražení a vyčištění lednice. Tyto úkony klienti provádějí sami dle pokynů delegáta. V případě jejich neprovedení je delegát CK oprávněn doúčtovat částku 500 Kč na zajištění kompletního úklidu. V případě nadměrného znečištění ubytovací jednotky je delegát CK oprávněn vybrat stejnou částku, která může být odečtena z vratné kauce. Delegát provádí inventární kontrolu. Po příjezdu může být vybírána vratná kauce (viz pokyny na cestu), která je v případě předání nepoškozené ubytovací jednotky při odjezdu vrácena. Klienti se zakoupenou stravou si použité nádobí umývají sami (není-li uvedeno jinak).
Při objednání pobytu ve stanu v Chrovatsku a Itálii máte více možností:
a) objednat si celý stan sami pro sebe, přičemž je nutné doplatit volná lůžka – viz příplatky. V tomto případě máte jistotu, že budete Váš stan obývat sami.
b) objednat si pouze ½ stanu (pro dvě osoby), tzn. budete mít k dispozici svoji ložnici a společnou předsíňku (popř. kuchyňku). CK má právo Vám do druhé ložnice umístit klienty s podobným požadavkem. Tato varianta je levnější.
c) objednat si pouze ½ stanu (pro tři osoby), tzn. budete mít k dispozici svoji ložnici a společnou kuchyň. CK má právo Vám do druhé ložnice umístit klienty s podobným požadavkem. Tato varianta je levnější.

STANY
- Typ Albena, kapacita 4-6 osob, obytná plocha 15-24 m².
- Dvě samostatné ložnice – jsou vybaveny nafukovacími nebo molitanovými matracemi, polštáři a dekami.
- Každý stan má úložný regál s ramínky, sadu skleniček, sadu příborů, podnosy, smetáček s lopatkou, kbelík, hadr na zem a plastový nábytek – stůl a židle. Každý stan má el. osvětlení a zásuvku 220V (mimo kempu v letovisku Povljana, zde jsou takto vybaveny pouze stanová městečka s vlastní stravou).
- Kuchyňka (platí pro stanová městečka s vlastní stravou) – lednička 120-140 l s mrazicím boxem, vařič a veškeré potřebné vybavení pro vaření a stolování: příbory, plastová sada talířů, misky, hrníčky, hrnce, pánev, vařečka, destička na krájení, naběračka a nádoba na vodu.
- Stanová městečka s plnou penzí nabízejí tzv. Klientský koutek, v podobě volně přístupného, speciálního přístřešku, kde je k dispozici lednice na uložení Vašich nápojů a varná konvice na uvaření kávy atd. (neplatí pro stanová městečka s vlastním stravováním).

KARAVANY
- Kapacita 4-5 osob, obytná plocha asi 16 m²
- Ložnice – 4 lůžka s uspořádáním 2+2, deky a polštáře, eventuální 5. lůžko je na verandě, není-li u nabídky uvedeno jinak.
- Kuchyňka – umístěna na verandě, lednička 120–140 l s mrazicím boxem, vařič, osvětlení, příbory, plastová sada talířů, misky, hrníčky, hrnce, pánev, vařečka, destička na krájení, naběračka a nádoba na vodu.
- Ve výbavě karavanů je dále šatní skříň s ramínky a menší skříňka s policemi. Karavany mají elektrické osvětlení a zásuvku 220 V. Před každým karavanem je k dispozici plastový nábytek (stůl, židle).
- Některé karavany jsou vybaveny stanovými předsíněmi (veranda) postavenými na dřevěných podlážkách, které zaručují bezproblémový pobyt v případě nepříznivého počasí.
- Konkrétní popisy karavanů jsou uvedeny u jednotlivých nabídek.

BUNGALOVY
- Dřevěné nebo zděné, kapacita 4-6 osob.
- Dvě samostatné ložnice – v každé ložnici jsou dvě samostatná lůžka, možnost 1-2 přistýlek (palanda), není-li u nabídky uvedeno jinak. Ložnice jsou vybavené dekami, polštáři a šatními skříněmi s ramínky.
- Obývací místnost s kuchyňským koutem – kuchyňský kout je vybaven ledničkou 120-140 l s mrazicím boxem, vařičem, kuchyňským stolkem, osvětlením, smetáčkem s lopatkou, kbelíkem, hadrem na zem, příbory, plastovou sadou talířů, miskami, hrníčky, hrncem, pánví, vařečkou, destičkou na krájení, naběračkou a nádobou na vodu.
- Před každým bungalovem je k dispozici plastový nábytek (stůl, židle). Bungalovy postavené v kempu mají soc. zařízení společné. Není-li v nabídce uvedeno jinak.
§ Konkrétní popisy bungalovů jsou uvedeny u jednotlivých nabídek.

MOBILHOME
- Jedná se o mobilní domky, jejichž variace a typologie je široká. Přesný popis proto naleznete vždy u konkrétní ubytovací kapacity.

Upozornění:
Z hygienických důvodů si klienti přinášejí vlastní ložní prádlo! Ve stanech, karavanech, bungalovech, vilkách a mobilhomech se nesmí kromě instalovaných vařičů používat jakékoliv výkonné elektrospotřebiče (fény, varné konvice atd.), nedoporučujeme používat více spotřebičů současně. Neposkytujeme – ručníky, hygienické potřeby, čisticí prostředky, baterky. Po celou dobu pobytu si klienti uklízejí sami, včetně závěrečného úklidu. ADRIALAND v katalogu Jadran 2016 nabízí různé možnosti výše uvedeného typu ubytování. Z tohoto důvodu zde uvádíme obecné informace a konkrétní popis naleznete u jednotlivých nabídek.

VÝMĚNNÝ DEN U AUTOBUSOVÝCH ZÁJEZDŮ A ZÁJEZDŮ VLASTNÍ DOPRAVOU
Příjezd do pobytových míst je plánován v ranních, resp. dopoledních hodinách (podle vzdálenosti střediska a dopravní situace – viz konkrétní nabídky). U většiny lokalit jsou klienti dovezeni na centrální místo (partnerská zahraniční agentura) a odtud se sami na vlastní náklady dopraví ke své ubytovací jednotce (místní linkový autobus, taxi apod.). V některých případech klienty rozváží místní partnerská agentura, případně autobus CK. Ubytování probíhá dle pokynů zástupce cestovní kanceláře, zpravidla mezi 13.-16. hodinou. Upozorňujeme, že do té doby není možné zařízení užívat. Uvedenou dobu je nejlépe strávit u moře. Klienti končící pobyt předávají ubytovací kapacitu v době určené majitelem/provozovatelem ubytovací jednotky (zpravidla v době od 8.00-10.00 hodin, pokud v pokynech na cestu nebo zástupcem cestovní kanceláře v místě není uvedeno jinak), dle pokynů zástupce cestovní kanceláře zavazadla uloží na určeném místě. CK neručí za uložená zavazadla. Ubytovací kapacity je nutné předat vždy čisté a uklizené. Klienti s kyvadlovou dopravou mohou po vyklizení čekat až do večerních hodin na odjezdy kyvadlových autobusů. To vyžaduje od klientů dávku trpělivosti a nápady, jak využít poslední půl den dovolené – upozorňujeme rovněž na skutečnost, že první a poslední den v cílovém místě zájezdu je určen k přepravě, nikoliv k samotné rekreaci. Klienti jsou ubytováni v odpoledních hodinách na základě předložení ubytovacího poukazu (voucheru) a případného složení vratné kauce. Ubytovací kapacitu jsou klienti povinni předat dle pokynů ubytovatele nebo zástupce cestovní kanceláře ve stanovený čas. V případě neuklizení ubytovací kapacity, tam kde úklid provádějí sami klienti, nebude vrácena kauce. V případě způsobení škody na ubytovacím zařízení je klient povinen ji nahradit. Upozorňujeme na skutečnost, že v případě pozdního večerního příjezdu bez předchozího potvrzení ze strany CK již nemusí být klient ubytován. Zároveň to může být považováno za nenastoupení klienta na pobyt, které je považováno za odstoupení klienta od smlouvy.

STRAVOVÁNÍ
U každého ubytovacího objektu naleznete informaci o možnostech stravování. Námi používané pojmy znamenají:
1.) Plná penze kontinentální (většinou česká strava, není-l uvedeno jinak) – čímž rozumíme snídani, oběd a večeři, nápoj ke stravě zdarma (je-li uvedeno u nabídky). Výdej stravy:
a) s obsluhou
b) bez obsluhy – self servis (klienti si stravu vyzvedávají sami ve výdeji).
2.) Polopenze kontinentální (většinou česká strava, není-l uvedeno jinak) – čímž rozumíme snídani a večeři. U některých nabídek možnost výběru večeře, viz jednotlivé nabídky.
3.) Snídaně kontinentální (většinou česká strava, není-l uvedeno jinak) – většinou opakující se nabídka – káva nebo čaj, pečivo, máslo, džem atd.
4.) Bufetový způsob stravování – samoobslužný systém stravování s nabídkou studené či teplé kuchyně.
5.) Polopenze formou cateringu – kontinentální snídaně i večeře je dovážena v přepravních nádobách, přímo do místa ubytovací jednotky klienta, a to v předem určeném čase. Klient si sám zajišťuje ohřívání a servírování stravy v kuchyni svého ubytování a při následném dovozu stravy vrací umyté přepravní nádoby.
6.) All inclusive – program začíná spolu s ubytováním a končí poslední den dle upřesnění v místě pobytu.

V některých případech může být způsob stravování kombinovaný. Tato skutečnost je obvykle v katalogu uvedena. Naše CK nemůže zajistit, ale ani omezit případnou nabídku specialit místní kuchyně dané země. Kvalita stravování (bohatost a pestrost) je většinou přímo úměrná kategorii zvoleného ubytovacího objektu. Stravovací zvyklosti v některých zemích se mohou lišit od našeho způsobu stravování. Naše CK nemůže ovlivnit případné opakování nabídky jídel (menu) při zakoupení dvou a více týdenních pobytů. Není-li uvedeno jinak, nápoje nejsou zahrnuty v ceně stravování. Zaplacený rozsah stravování zahrnuje počet penzí, který odpovídá počtu noclehů. Strava začíná večeří a končí snídaní nebo obědem, dle zakoupeného typu stravy. Při nástupu do hotelu a odjezdu z něj v atypických časech může být jídlo nahrazeno balíčkem na cestu. Self servis a stravování s obsluhou jsou cenově rovnocenné. Z provozních důvodů může ubytovatel v katalogu uváděný způsob stravování změnit. V takovém případě nevzniká klientovi nárok na finanční náhradu. V případě apartmánového ubytování není v ceně zájezdu zahrnuto stravování. Ve vybraných destinacích Vám však můžeme zajistit polopenzi, případně jen večeře.

PERSONÁL
Jsme si vědomi toho, že kvalita zástupců Cestovní kanceláře významně působí na spokojenost klientů, proto je pečlivě vybíráme a příležitost v sezoně dostanou jen ti nejlepší. S těmi se setkáváte v průběhu Vaší dovolené. Úloha zástupce Cestovní kanceláře může být různá. Před odjezdem se zpravidla setkáváte s technickým průvodcem, tento může být nahrazen vyškoleným řidičem. V průběhu cesty jsou Vám k dispozici vyškolení řidiči. V ubytovacích kapacitách, kde je to výslovně uvedeno, jsou v ceně zahrnuty služby delegáta, který Vám bude Vám nápomocen v místě pobytu. Při úvodní informativní schůzce Vás seznámí s pobytovým místem, poskytovanými službami, s možnostmi fakultativních výletů a zodpoví Vaše dotazy. V průběhu Vaší dovolené je Vám zástupce Cestovní kanceláře k dispozici v pravidelných informačních hodinách, které jsou předem vyhlášeny na informačních tabulích (zde je také uvedeno kontaktní spojení pro případ mimořádné události nebo nemoci). V kempových zařízeních jsou zpravidla k dispozici správci, kteří řeší technické problémy s inventářem, čistotu a garantuji chod stanoveno městečka. O dostupnosti delegátských služeb se informujte před koupi Vámi vybraného pobytu.

FAKULTATIVNÍ VÝLETY A VYŽITÍ
Zástupce cestovní kanceláře v místě pobytu je Vám nápomocen při výběru z nabídky fakultativních výletů a možnostech vyžití. Nabídku můžete také čerpat z informačních tabulí naší cestovní kanceláře v hotelech, kempech, penzionech atd. Výlety jsou většinou organizovány místními agenturami a doprovázeny českým průvodcem, není-li uvedeno jinak. Ze zkušeností víme, že konkurence místních agentur vede ke stále zajímavějším nabídkám společenského a sportovního vyžití, některá letoviska nabízí v sezónních termínech animační programy pro dospělé a děti.

PŘED SEZÓNOU A PO SEZÓNĚ
Dovolená v tomto období je cenově příznivější, ale může s sebou přinést určitá omezení, kdy vzhledem k nízké obsazenosti ubytovacích kapacit může dojít k omezení poskytovaných služeb.

Poznámka: výše uvedené informace jsou obecné. Přesný popis naleznete u konkrétních nabídek.

CESTOVNÍ A ZDRAVOTNÍ DOKLADY

K cestám do států Evropské unie lze použít všechny typy cestovních pasů (se strojově čitelnými údaji a s biometrickými údaji popř. bez strojově čitelných a bez biometrických údajů) nebo platný občanský průkaz. Cestovní pas se strojově čitelnými údaji a s nosičem dat s biometrickými údaji se vydává ve lhůtě 30 dnů, osobám ve věku do 15 let s dobou platnosti na 5 let, osobám starším 15 let s dobou platnosti na 10 let. Cestovní pas bez strojově čitelných údajů a bez nosiče dat s biometrickými údaji se vydává ve lhůtě do 15 dnů s dobou platnosti na 6 měsíců. Zapisování dětí do cestovních dokladů
rodičů bylo zrušeno.
Do ostatních zemí světa je třeba platný cestovní pas. Některé státy mohou vyžadovat platnost dokladu nad dobu pobytu až 6 mesíců. K ceste do některých zemí je třeba jejich povolení, tzv. vízum – dokument povolující vstup, případně opuštění, v určitém období do země, která vízum vydala. Vízum bývá vymezeno také důvodem pobytu.
Za účelem poskytnutí nutné a neodkladné zdravotní péče je třeba v zahraničních zdravotnických zařízeních předložit Evropský průkaz zdravotního pojištení. Nepokrývá však náklady na převoz či repatriaci pojištěnce do ČR, proto je doporučováno uzavřít cestovní zdravotní pojištění.


ADRIALAND s.r.o.

Údolní 11
602 00 Brno

(+420) 542 321 322
info@adrialand.cz
po-pá: 9–18 hod., so: 9–13 hod

Přihlaste se k odběru novinek

Neunikne vám žádná výhodná nabídka